Wednesday 25 June 2014

Bergelar Usahawan, Abby Yus Kini Mampu Miliki Kereta Mewah

Siapa yang tidak kenal dengan pelakon dan pelawak ini yang telah lama menghiasi dan menceburi dunia seni tanah air. Setelah lebih tiga dekad bergelumang dan bergelar anak seni, Ebby Yus kini mungkin sudah boleh menarik nafas lega dengan rezeki yang dikurniakan padanya. 

Walaupun kemewahan yang dimiliki Ebby Yus atau nama sebenarnya, Muhammad Yunus Abdul Rashid, 47, bukan dari bidang seni namun dia seharusnya berbangga kerana memperolehi daripada titik peluhnya sendiri.

Ebby Yus yang kini bergelar usahawan membuktikan kegigihan membawa hasil dan buktinya, dia kini bergaya dengan memiliki kereta mewah edisi sport Mercedez Benz. Foto Ebby Yus disamping kereta sport berwarna putih dengan plat ABY444 itu kini tersebar luas di Internet.  


Ternyata keazaman yang dimiliki oleh Ebby boleh dibanggakan apabila Restoran Adam Lai iaitu restoran yang menyediakan hidangan Cina Muslim yang terletak di Shah Alam, Sri Gombak dan Wangsa Melawati sentiasa menerima kunjungan pengunjung setia restoren tersebut. Walaupun begitu, beliau masih lagi aktif menerima tawaran di bidang seni yang mana telah diceburinya sejak 1983 itu.

Pelawak yang sering tampil dengan loghat Negeri Sembilannya itu masih lagi bujang dan pastinya selepas ini pasti ramai yang akan memburunya apabila melihat kejayaannya sebagai usahawan.

Suntingan


Kalau suka LIKE,Follow sahaja, Jangan lupa Comment. TQ

2 comments:

Faiz Saaid said...

Alhamdulillah, allah janji, siapa rajin usaha, insyaallah murah rezeki

Unknown said...

@Muhammad Faiz Mohamed Saaid Betul tu, jadikan ksah ni sbgai pmgkin untk trus brjya..

Post a Comment