Friday 18 April 2014

Hudud Kelantan Diteliti?


~Assalamualaikum wbt~



"Pada prinsipnya orang islam, saya fikir kita harus bersama-sama dalam soal ini. Bila ianya berkaitan dengan hukum tentang apa yang telah dimaktubkan dalam agama kita, kita seharusnya menerima itu."
~Tan Sri Muhyiddin Yassin~





"Ini benda yang (wujud) terlebih awal daripada pakatan pembangkang. Dengan sebab itu kita tak ada masalah untuk kemukakan (laksana hudud). Kita (Pas) tidak ada perjanjian dengan DAP dan PKR mengatakan kita tidak boleh laksana hudud."
~Datuk Seri Abdul Hadi Awang~



Den harap keputusan untuk melaksanakan hukum hudud ini akan bertambah positif dan akan terlaksana. 

Kita sebagai umat islam seharusnya menyokong penuh bagi perlaksanaan hukum islam ini. Den harap dengan perlaksanaan hukum hudud ini di Kelantan ianya akan menjadi pelopor dan menjadi ikutan bagi negeri-negeri lain di Malaysia. 

Jangan lah isu hukum ini di permainkan & dijaja tiada berpenghujung bagai kelapa hanyut, tenggelam & timbul bila adanya PRU. Semua pihak haruslah komited dalam merialisasikan hukum islam ini supaya menjadi kenyataan.

Den berharap kerajaan akan mengikut acuannya sendiri untuk melaksanakan hudud kerana Malaysia berbeza dengan negara lain tetapi mempunyai kekuatan sendiri.






Kalau suka LIKE,Follow sahaja, Jangan lupa Comment. TQ

0 comments:

Post a Comment